haylazforum.net


Geri Git   haylazforum.net > Erkekler ve Kadınların Dünyası > Erkekçe Forum > Otomobil ve Modifiye
porno izle gaziantep escort gaziantep escort
youtube abone hilesi
Kullanıcı Etiket Listesi

 
LinkBack Seçenekler
Alt 22.Aralık.2018   #1
DurumuÇevrimdışı
Banned
Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye No: 20
Üyelik tarihi: 06.Aralık.2018
Şehir: Avrupa
Mesaj Sayısı: 4,682
Konu Sayısı: 2282
Beğendikleri: 540
Alınan Beğeni: 283
HF Ticaret Sayısı: (0)
HF Ticaret Yüzdesi: (%)
Ruh Hali
Kan Grubum: AB RH +

Standart Lastik seçimi ve lastiklerle ilgili genel bilgiler

Peki, lastik seçerken nelere dikkat etmeliyiz ?

Öncelikle kullanım alanımız ı belirlemeliyiz.

Örneğin şehir içi kullanım, arazide kullanım, extreme kullanım gibi. Şehir içi kullanımda, daha akıcı bir sürüş elde etmek için, lastik inceliği de önemli bir etken olduğundan slick diye tabir ettiğimiz dişsiz düz bisiklet lastikleri tercih etmeliyiz. Arazi kullanımı için dişli ve kalın lastikler tercih edilmelidir. Dişlerin zemini kavraması ile çekiş, fren ve dönüş esnasında gücün yola aktarımı sağlanır. Extreme sürüşlerde ise farklı tarzlar bulunmaktadır (downhill, freeride, bmx vb. ) . Downhill ve freeride tarzı sürüşler için kalın yanaklı ve büyük dişli lastikler yol tutuşunu üst seviyede tutacaktır. Bmx kullanımı için ise dişsiz yumuşak hamurlu geniş laştikler tercih edilmelidir.

Birazda lastik boyutları ve jant büyüklüğü ile ilgili kavramlara da değinelim. Lastik bakarken üzerlerinde 26×2.1, 29×1.95 gibi rakamlar görürüz. Bunlardan ilki jant büyüklüğüdür, birimi inç olarak verilir (1 inç = 2.54 cm), İkinci birimse lastik genişliğini gösterir.

Bisiklet lastiği seçimi ile ilgili genel konulara değindik. Biraz daha detaya inmek gerekirse lastik dayanıklılığı, lastik ağırlığı, hava basıncı, yol tutuşu, diş yapısı ve lastik türleri (iç lastikli – iç lastiksiz, telli – telsiz katlanır) hakkında kısaca bilgiler verelim.

Lastik dayanıklılığı genel olarak hamur kalitesi, diş yapısı ve lastik basıncına bağlıdır. Kullanım alanımıza göre hamur kalitesinde ve diş yapısında lastik seçmemiz lastiğin dayanıklılığını arttırır. Şehir içi kullanım için yumuşak hamurlu, kısa ve sık dişli veya dişsiz lastikler kullanılmalıdır. Arazide ise hamuru daha sert ve diş büyüklüğü fazla olan lastikler daha dayanıklı olacaktır. Hava basıncının yüksek tutulması da patlama direncini arttıracağından lastiğin dayanıklılığı artacaktır. Lastik ağırlığı telli-telsiz (kevlar) , lastik kalınlığı ve büyüklüğüne, diş sıklığına ve diş büyüklüğüne bağlı olarak değişir. Telli lastikler daha ağırdır ve esneme oranları düşüktür. Bu yüzden asfalt yola daha uygundur. Dağ sürüşü ve extreme sürüşler içinse telsiz (kevlar) lastik; esneklik, hafiflik ve viraj performansı açısından daha uygundur.

Peki, lastiğe ne kadar hava basmamız gerek?

Her lastiğin kendine göre lastik hava sınırları vardır. Bu sınırlar “psi” ve “bar” cinsinden lastiğin üzerinde bulunur. (35-65 psi, 2.5-4.5 bar vb. ) Lastiğin havasını artırmamız patlama direncini arttırırken, özellikle toprak yola girmeden önce havasını azaltmakta önemli oranda yol tutuşunu arttırır. Kısacası asfalt düz yolda daha yüksek basınçlı lastikler, toprak patika yolda ise basıncı daha yumuşak lastikler performans ve güvenlik açısından idealdir.

Yol tutuşu içinse bisiklet lastiğinin diş yapısı en büyük etkendir. Asfalt yol sürüşleri için dişsiz, küçük sık dişli veya diş yoğunluğu ortada fazla olan lastikler seçilir. Aynı şekilde sürtünmeyi azaltmak ve daha akıcı bir sürüş için daha ince lastikler seçilmelidir, Toprak ve taşlı yol sürüşleri için diş yoğunluğu az, büyük dişli ve dişlerin kenarlarda daha sık olduğu diğerlmb0830826200KVerine göre daha kalın (210, 225 vs)bisiklet lastikleri tercih edilmelidir. Güvenlik, yol tutuşu açısından son derece önemlidir.

Burada asıl olan şey bisikletinizi nerede ne nasıl kullandığınızdır ancak normalde dağ bisikletleri kullanıcısı iseniz ve dağ bisikletinizle şehirlerarası bir tura gitmeyi planlıyorsanız lastiklerinizi asfalt yola uyumlu hale getirmeniz size çok şey kazandırabilir. 26-210 dağ bisikleti lastiğini çıkarıp yerine 26-140 dişsiz bir lastik kullanabilirsiniz, muhtemelen jantınız da buna itiraz etmeyecek ve yeni lastiğe uyum sağlayacaktır. Bu da size ciddi bir performans artışı sağlayacaktır. Ek olarak yanınızda bir çift iç lastik bulundurmanız da sizi çok zor durumlardan kurtarabilir.

Bunlara ek olarak lastikte iç lastikli ve iç lastiksiz kullanım da vardır.

Peki iç lastiksiz ( tubeless ) kullanımın artıları eksileri nedir?

Artıları:

-Dayanıklılığı yüksektir. -Kıvrılma direnci yüksek olduğundan yol tutuşu ve viraj performansı yüksektir. -İç lastik olmadığından esneme oranı yüksektir. Bu sebeple zıplama durumunda darbeyi daha iyi emer konforlu bir sürüş sağlar.

Eksileri:

-Fiyatı iç lastikli kullanım için üretilen lastiklere oranla pahalıdır. -Normal lastikten daha ağırdır. (Sadece lastik ağırlığı değerlendirilecek olursa; İç lastik + dış lastikten hafiftir .)

Lastik ne kadar süre kullanılmadan dayanır?

Lastiği saklamak için güneş ışığından uzak, kuru, nemsiz ve üzerine herhangi bir yük konulmayacak şekilde, şekli bozulmadan tutulursa üreticiler yaklaşık 3-4 yıl ömür biçiyorlar. Bu ömür tüm lastikler için aynıdır. ( telli-telsiz, tubeless)

  Alıntı

Ersin Üyenin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
10.02.2019 - Star Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 667 10.Şubat.2019 17:32
10.02.2019 - Yeni Şafak Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 551 10.Şubat.2019 17:31
10.02.2019 - Güneş Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 514 10.Şubat.2019 17:30
10.02.2019 - Türkiye Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 521 10.Şubat.2019 17:29
10.02.2019 - Akşam Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 508 10.Şubat.2019 17:28


Bookmarks

Etiketler
bilgiler , genel , ilgili , lastik , lastiklerle , seçimi


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Sağlık ile ilgili bilgiler Adenca Sağlık Haberleri ve Bilgi Paylaşımları 33 30.Aralık.2018 16:17
Lastik Teknikeri - Lastik Teknikeri Hakkında Bilgi - Lastik Teknikeri Mesleği Adenca Meslek Tanıtımları 0 21.Aralık.2018 14:53
Abbasiler dönemi, abbasi devleti ile ilgili genel bilgi Ersin Eğitim - Öğretim Forumları 0 11.Aralık.2018 11:10
Anadolu’da kurulan ilk medeniyetler ile ilgili genel bilgi (1) Ersin Eğitim - Öğretim Forumları 0 11.Aralık.2018 11:08
Anadolu’da kurulan ilk medeniyetler ile ilgili genel bilgi (3) Ersin Eğitim - Öğretim Forumları 0 11.Aralık.2018 11:07


Yukarı Çık
ankara escort ankara escort ankara escort çankaya escort ankara otele gelen escort adana escort escort eryaman eryaman escort kızılay escort ankara escort bayan escort ankara çankaya escort kızılay escort ankara eskort